۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

علیرضا بهشتی مشاور ارشد موسوی 11 مهر 1389 با وثیقه 500میلیونی ازاد شد


وثیقه های 500 میلیون تومانی دیگر عرف آزادی  از زندانهای جمهوری اسلامی شده است .  سید علیرضا بهشتی شیرازی فرزند ایت الله بهشتی  با پرداخت وثیقه 5 میلیارد ریالی  یکشنبه  11 مهر 1389  آزاد شد.

به گزارش  کلمه مشاور ارشد میرحسین موسوی که از دیماه سال 1388 در بازداشت موقت به سر می برد پس از تحمل ماه زندان انفرادی و عمومی  یازده مهر  با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

علیرضا بهشتی و مرتضی الویری نمایندگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در کمیته پیگیری وضعیت زندانیان و آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات بودند و یکی از ماموریت های عمده آنها جمع آوری اسامی کشته شدگان و بازداشتی ها بوده است.

 بهشتی شیرازی از رزمندگان  دوران دفاع مقدس و دبیر هیات دولت در دوره میرحسین موسوی بود. وی در دوره بیست ساله سکوت و سانسور موسوی  به فعالیت های فرهنگی پرداخت. بهشتی شیرازی با بازگشت موسوی به عرصه انتخابات در قامت مشاور وی به عرصه سیاست بازگشت.

 علیرضا بهشتی، فردای تظاهرات عاشورا، در روز ۷ دی ۱۳۸۸ در محل تدریس خود در دانشگاه بازداشت شد. چندی بعد جمعی از فرزندان شهدای انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی طی یک بیانیه حمایت خود را از علیرضا بهشتی اعلام کرده و به تداوم بازداشت وی اعتراض کردند