۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

مشایی : سخنرانی احمدی نژاد درباره جهان افتخاری برای ملت ایران است


               به گزارش  مهر، اسفندیار رحیم مشایی دوشنبه در اختتامیه چهارمین همایش مشاوران جوان تاکید کرد: امروز می خواهیم ارزیابی از وضعیت و چگونگی جهان داشته باشیم تا بتوانیم با این ارزیابی جهانی زیباتر را ترسیم و مردم جهان را برای تحقق جامعه برتر حرکت بدهیم.

وی افزود: امروز جهان با مشکلات بسیاری مواجه است و به واسطه جهانی شدن امور تصمیماتی در سطح پائینی در عرصه جهانی تاثیر می گذارد لذا بحرانهای خیلی کوچک نیز می تواند تاثیرات جهانی را بدنبال داشته باشد.

مشایی با اشاره به بحران اقتصادی در جهان گفت: از آنجایی که این بحران در مسائل روزمره مردم بروز و ظهور پیدا می کند شهره شده است ولیکن بحرانهای بسیار بزرگتری نیز در جهان است و آن بحران تحیر فلسفه سنگین است. اندیشه ای که بتواند فردا را ترسیم کند در شرق و غرب متوقف شده و نباید انتظار داشته باشیم که بحرانهایی مثل بحران اقتصادی به راه حلی برسد.

رئیس گروه مشاوران جوان با تاکید بر اینکه کسانی که نمی دانند فردا چه می شود مدیران موفقی برای امروز نخواهند بود، ادامه داد: بدون رصد کردن فردا، امروز قابل مدیریت نبوده هویت فردا بر اساس امروز شکل می گیرد. در این شرایط انسانهایی توسعه طلب و زیاده خواهی هستند که می خواهند بر این موج تحیر سوار شده و با فرصتهای علمی و تکنولوژیکی که در اختیار دارند همه جهان را بدست آورند غافل از اینکه بعدها خواهند فهمید پیروزی با قاطبه ملت ها است.

وی با بیان تعیین این دهه به عنوان دهه صلح از سوی سازمان ملل افزود: این دهه از لحاظ عملکردی بعد از دهه جنگهای جهانی بدترین دهه ای است که در طول تاریخ وجود داشته است و این درحالی است که همه ملت ها صلح را طلب می کردند.

مشایی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در اجلاس هزاره گفت: وقتی از مدیریت مشترک جهانی سخن می گوییم باید مشارکت جدی در آن داشته باشیم البته این برای ملت ایران افتخاری است که رئیس جمهور آن درباره مهمترین مسئله جهانی به ایراد سخنرانی می پردازد.

رئیس گروه مشاوران جوان به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: آنها به صراحت از موضع سیطره بر جهان سخن می گویند و البته این خود چهره آمریکا را مخدوش می کند. اینها با چنین نگاهی به بن بست رسیده اند و به بن بست رسیدن خود را نیز قبول دارند ولی نمی دانند اگر از این خاکریزی که هم اکنون در آن بسر می برند بخواهند عقب بنشینند تا کجا باید عقب نشینی کنند؟

وی با بیان اینکه در شرایط امروزه جهانی نیازی به جنگ نیست، افزود: آنها از هم اکنون شکست خود را می بینند در حالی که ایرانیان در این مواجهه همواره بالنده اند.

مشایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همه فکر می کنند که محرومیتها چهره جهان را شکسته و پیر کرده است در حالی که باید گفت جهان در دوران کودکی  خود بسر می برد و با آمدن امام زمان (عج) جوانی را تجربه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه معرفت انسان را جوان می کند گفت: ما به سمت جوان شدن می رویم و پیامهای زیبایی نیز از این مسیر بدست ما می رسد.

رئیس گروه مشاوران جوان در ادامه با اشاره به مقوله جوانی گفت: جوان عنصر مهمی است که انسان بواسطه آن می تواند تصمیم های بزرگی را بگیرد و به واقع اگر جوانان نبودند انقلاب اسلامی نیز به پیروزی نمی رسید که البته قاعده نیز بر این است که جوانان پیران را به میدان خطر می کشانند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب جوانان است گفت: بقای انقلاب هم وامدار باورهای جوانان بوده اگر جوانان نباشند نمی توان انقلاب را حفظ کرد.

مشایی افزود: اگر جامعه ایران قدرتمند است به خاطر جوانانش است و باید این فرصت را مغتنم شمرد که شاید دیگر چنین فرصت هایی برای کشور بوجود نیاید.

رئیس گروه مشاوران جوان با تاکید بر اینکه امروز برای جمهوری اسلامی ایران یک فرصت استثنایی است گفت: شاید بسیاری از سخنانی که امروز مطرح می شود به شعار باشد ولی اینها را می شود با قدرت جوانی عملیاتی کنیم ولیکن جوانان نیز خود را با شرایط امروز جهان مطابقت بدهند و یک مقدار سریعتر در پروسه ارتقاء خود وارد بشوند.

وی خطاب به مشاوران جوان با تاکید بر اینکه شایسته سالاری بسیار مهم است ادامه داد: باید فرصت بدهیم تا جوانان خودشان را نشان بدهند زیرا ممکن است در یک نقطه ای اتفاقی شرایط را برای شکوفا شدن یک استعداد بزرگ مهیا شود.

مشایی گفت: یک جوان باید بتواند خود را یک وزیر ببیند و امید این را داشته باشد که در آینده یک مسئول بلند پایه در کشور باشد.

رئیس گروه مشاوران جوان افزود: باید کاری کنیم که جوانان اعتماد به نفس برای پذیرش پستهای بالا را بدست آورند البته امروز مردم ایران در بالاترین سطح اعتماد به نفس بسر می برند.

وی به مشاوران جوان توصیه کرد که اعتبار جوانی را در کشور حفظ کنند و خود را یک صنف تلقی نکنند زیرا این خود مانعی برای انجام ماموریت از سوی آنها خواهد شد.

مشایی گفت: باید مشاوران جوان به جوانان فرصت بدهند که با دستگاههای دولتی ارتباط برقرار کرده و استعدادهایشان از پائین ترین سطح بروز و شکوفا شود.

رئیس گروه مشاوران جوان افزود: ماموریت ملت ایران امروز بسیار بزرگ است و اگر ما به این ماموریت عمل نکنیم در قبال تکلیف خود کوتاهی کرده و دین خود را ادا نکرده ایم.