۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

حشمت اله طبر زدی در بیدادگاه جمهوری اسلامی به 9 سال حبس و74 ضربه محکوم شد

به گزارش روابط عمومی جبهه دموکراتیک ایران شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباس حشمت الله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران و سخنگوی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران را به ۹ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد ه است .
دادگاه موارد اتهامی حشمت الله طبرزدی را اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم بر ضد امنیت داخلی کشور و اهانت به مقام معظم رهبری اعلام کرده است .


حشمت‌الله طبرزدی از تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۸۸ و پس از حوادث روز عاشورا بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. وی در اردیبهشت‌ ماه با اعتراض به اعدام پنج زندانی سیاسی که از جمله آن‌های فرزاد کمانگر معلم کرد بود، به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.


طبرزدی شانزده شهریور1389  با انتشار بیانیه ای  اخرین  دادگاه  برگزار شده را غیر عادلانه خواند و گفت: «من نمی‌توانم چنین محکمه‌ای را منصفانه و عادلانه بدانم. این محکمه فرمایشی و در جهت اراده‌ی دستگاه امنیتی و در خدمت حکومت است. من البته حق خود می‌دانم از طریق محاکم بین المللی و بی‌طرف، در مقابل حکم دادگاه و رفتار دستگاه امنیتی- قضایی، حق‌خواهی و علیه آمرین و عاملین اصلی سلب حقوق و مظالم وارده، اعلام جرم و تقاضای جبران ضرر و زیان مادی و معنوی کنم