۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

احمد خاتمي :اگر نظام ايران يك نظام ولايي نبود تا كنون هفت كفن پوسانده بود




به گزارش خبرگزاري فارس:احمد خاتمی گفت : حقيقتا در طول 31 سال، گفته‌ام و مي‌گويم اگر نظام ايران يك نظام ولايي نبود تا كنون هفت كفن پوسانده بود.


به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، آيت‌الله احمد خاتمي ظهر امروز در مراسم عزاداري مردم زنجان در مسجد جامع اين شهر به مناسبت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروز هيچ مجلسي در كنار تربت امام صادق (ع) نيست و به كسي اجازه نزديك شدن به مزار آن امام را نمي‌دهند، اما شما مردم حسيني زنجان عزاداري‌تان شهرت جهاني يافته است.
وي با اشاره به اينكه اگر ما را به قبرستان بقيع راه نمي‌دهند، اما امروز اين مراسم كاروان دلمان را به آنجام راهي مي‌كند، افزود: اين حضور معنايش اين است كه محبت عصمت و طهارت در اين كشور نهادينه شده و لطف خدا شامل حال ما شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه يكي از ويژگي‌هاي مهم عصر امام صادق (ع) عصر فتنه بودن آن است كه بسيار پيچيده بود، ادامه داد: آنهايي كه از امام حرف‌شنوي داشتند از فتنه جان سالم به در بردند و كساني هم كه حرف امام را نشنيدند، نابود شدند.
وي افزود: فتنه فضايي است كه حق و باطل در هم تنيده شده و شناخت حقيقت را در جامعه با مشكل روبرو مي‌كند.
آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه در فضاي فتنه مي‌توان يك جامعه را به سه قسمت تقسيم كرد، تصريح كرد: يكي از اين فضاها، فضاي باطل است كه فضاي رژيم طاغوت را مي‌توان چنين تصور كرد، فضايي كه هيچ گونه زحمتي نداشته و پيچيده نيست.
وي فضاي ديگر را حق و مسير آن را نيز مشخص دانست و گفت: آنچه كه سخت است دوران فتنه است كه فضاي آن نيز پيچيده است.
امام جمعه موقت تهران با مقايسه فضايي كه امام علي (ع) و پيامبر گرامي اسلام با آن مواجه بودند، تصريح كرد: فضايي كه امام علي (ع) با آن روبه‌رو بودند، به مراتب سخت‌تر از فضايي بود كه پيامبر (ص) در آن قرار داشتند، چرا كه در زمان پيامبر جبهه مقابل واضح و چهره كفر نمايان بود.
وي افزود: فضايي كه در زمان امام علي (ع) بود پيچيده بود و يك طرف آن امام بودند و در طرف ديگر كساني بودند كه سابقه همراهي با پيامبر را داشتند.
آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه جريان فتنه جرياني است، كه در آن فتنه به گونه‌اي لباس حقيقت مي‌پوشد كه شناخت آن با مشكل روبه‌رو مي‌شود، تصريح كرد: اگر باطل لباس حق را بپوشد تشخيص آن سخت است كه در اين جا انسان براي شناخت آن نياز به چراغ دارد.
وي با بيان اينكه 57 سال يك حكومت سياه در ايران حكومت مي‌كرد كه يك حكومت دين ستيز، اخلاق ستيز و آزادي ستيز بود كه به بيگانگان خدمت مي‌كرد، اظهار داشت: در اين مدت گروه‌هاي زيادي در مقابل نظام شاهنشاهي سر در آوردند كه كمونيست‌ها و ملي مذهبي‌ها از جمله آنها بودند، اما حكومت شاه از جايش تكان نخورد، ولي وقتي مرجع و فقيه بزرگ امام خميني (ره) وارد صحنه شد؛ رژيم به ظاهر 2500 ساله را ساقط كرد، اين در حالي بود كه حضرت امام حتي اجازه يك روز جنگ مسلحانه و ترور را عليه طاغوت ندادند و تنها راه را اطاعت از ولايت فقيه دانستند.

* اگر نظام ايران ولايي نبود تاكنون ساقط شده بود
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: حقيقتا در طول 31 سال، گفته‌ام و مي‌گويم اگر نظام ايران يك نظام ولايي نبود تا كنون هفت كفن پوسانده بود.
وي در ادامه به فتنه سال گذشته و پس از انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و گفت: فتنه‌اي كه از 22 خرداد سال گذشته توسط عناصر خارجي و داخلي دنبال شد در راستاي براندازي نظام بود.
آيت‌الله خاتمي تصريح كرد: نكته اساسي اين است كه به گفته رهبري مردم در شناخت فتنه حتي از برخي خواص بهتر عمل كردند و دشمن را شناختند و مصداق اين امر به صحنه آمدن مردم در نهم دي‌ماه سال گذشته بود.
وي افزود: فتنه سال گذشته طوري بود كه جنگ هشت ساله ما آسانتر از جريان هشت ماهه فتنه سال گذشته بود كه در آن كساني كه نام و همه چيزشان از امام راحل بود در جريان فتنه مقابل انقلاب ايستادند.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه قصه اين فتنه، انتخابات نبود بلكه يك قصه بر اندازي بود كه رهبري به صراحت پس از انتخابات آنرا گوشزد كردند، گفت: آنها در جريان فتنه با كودتاي مخملي خود با همه رسانه‌هاي استكباري و با همه امكانات وارد صحنه شدند و تلاش داشتند انقلاب را كه استخواني در گلوي آنها بود، از بين ببرند.

* دشمني آشكار عده‌اي با ولايت؛ آخرين نسخه فتنه‌گران
وي با اشاره به اينكه زمزمه تحريم‌هاي جديد از سال گذشته به گوش مي‌رسيد، ادامه داد: استكبار جهاني وقتي حضور مردم را در صحنه و حمايت از نظام و انقلاب ديد، با نا اميدي به تحريم‌هاي جديد روي آورد.
آيت‌الله خاتمي همچنين در مورد آخرين نسخه فتنه‌گران گفت: آخرين نسخه فتنه گردان كه دو روز پيش آنرا گفتند اين بود، كه مردان با بستن كراوات و زنان با آرايش خود در جامعه حاضر شوند، اما نظام در اين زمينه آسيب ناپذير نخواهد بود.
وي افزود: كساني هم هستند كه امروز در داخل شمشير دشمني با ولايت را از رو بسته‌اند، كه شايد در گذشته سوابق خوبي داشتند اما به فرموده امام ميزان حال و فعل افراد است.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: جوانان ما كه پيرو اهل بيت هستند نبايد اجازه دهند كه كساني با پرچم‌هاي مختلف آنها را به دنبال خود بكشند.
وي افزود: جوانان ما بايد به اهداف آنها نگاه كنند و جوانيشان را فداي اهداف تشنگان قدرت نكنند.