۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

لاریجانی : فاجعه کهریزک را باید با زندان گوانتانامو مقایسه کرد

 رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی فاجعه کهریزک را با زندان گوانتامو مقایسه کرد  و گفت : «آنها با بانیان و عاملان شکنجه زندانیان زندانهای ابوغریب و گوانتانامو چه برخوردی کردند؟ گفته می‌شود از میان پانزده متهم این جریان فقط یک نفر مجازات شده است و آیا بعد از وعده اوباما رئیس جمهور آمریکا بر تعطیلی آن زندانهای مخوف، وعده‌ها عملی شده است؟ اگر چه رسانه‌های وابسته به صهیونیست این تناقضها را می‌پوشانند اما بالاخره مردم دنیا حقایق را می فهمند و فجایع اتفاق افتاده و نحوه برخورد مسئولان آمریکایی از حافظه ملتها محو نخواهد شد. »


به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی در جمع مسئولان عالی قضایی با اشاره به حرفهای رهبری در جمع کارگزاران و مسئولان حج گفت:‌ همانطور که حج نماد وحدت مسلمانان است، این نماد باید در همه مظاهر و روابط کشورهای اسلامی حفظ شود، البته ما در پیروی از مسلک حق اهل‌بیت  تردیدی نداریم ولی بحث دفاع از حق منافاتی با وحدت به منظور حفظ اصل کیان اسلام ندارد، چرا که کفر با همه توان به مقابله با اصل اسلام برخاسته است و ما باید موجبات تفرقه مسلمانان را از بین ببریم.


رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی در ادامه به مصاحبه وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا با رسانه‌ها درباره اعمال محدودیتهای مالی و مسافرت برای بعضی مسئولانو سران جمهوری اسلامی  اشاره کرد و افزود: وضع این نوع محدودیتها به بهانه نقض حقوق بشر به علت برخورد با عوامل آشوبهای انتخابات سال گذشته، بحثی انحرافی و دروغی بزرگ است.


  وی با ذکر بعضی از موارد نقض آشکار حقوق بشر در کشورهای هم‌پیمان نظامی آمریکا در منطقه به ویژه اسراییل  گفت: آوارگی‌، کشتار و محاصره نظامی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در طول دهها سال و حمایت آمریکا و اروپا از آن با کدام منطق و معیار حقوق بشری قابل توجیه است.


رئیس قوه قضائیه به مقایسه وضع حقوق بشر در ایران و آمریکا که در یک نشریه آمریکایی درج شده، پرداخت و افزود: این نشریه به تشریح جنایات نظامیان آمریکایی که از روی تفریح مردم بی‌گناه افغانستان را می‌کشند و بعد قطعه قطعه می‌کنند و یا در زندان ابوغریب و گوانتانامو که بدترین نوع جنایات علیه بشریت صورت می‌گیرد، پرداخته است.


صادق آملی لاریجانی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری درباره فاجعه کهریزک گفت: بعد از دستور معظم‌له و بعد از طی مراحل قضایی و بسته شدن این بازداشتگاه عوامل این حادثه شناسایی و محاکمه شدند. این قضیه را با نحوه برخورد مدعیان حقوق بشر در آمریکا مقایسه کنید.


وی افزود: آنها با بانیان و عاملان شکنجه زندانیان زندانهای ابوغریب و گوانتانامو چه برخوردی کردند؟ گفته می‌شود از میان پانزده متهم این جریان فقط یک نفر مجازات شده است و آیا بعد از وعده اوباما رئیس جمهور آمریکا بر تعطیلی آن زندانهای مخوف، وعده‌ها عملی شده است؟ اگر چه رسانه‌های وابسته به صهیونیست این تناقضها را می‌پوشانند اما بالاخره مردم دنیا حقایق را می فهمند و فجایع اتفاق افتاده و نحوه برخورد مسئولان آمریکایی از حافظه ملتها محو نمی شود.


رئیس قوه قضائیه اصلی‌ترین چالش حقوق بشر مورد قبول آمریکا و غرب را تحمیل یکسویه آن دانست و گفت: اینکه دولتی با یک مرام لیبرالی، حقوق بشر مورد قبول و نظر خود را بر همه ملتها تحمیل کند، خود بزرگترین نقض حقوق بشر است.